donderdag 8 december 2011

Kerstboom

Ik heb een kerstboom gemaakt van een tijdschrift . . . het is wat vouw-werk, maar het resultaat is dan ook wel leuk. Ik heb hier een dikke kerst allerhande gebruikt van de AH. Eigenlijk is dit papier net te dun vind ik, want ik heb de boom bespoten met verf, en dan gaat het dunne papier wat bubbelen. erens op een blog zag ik ook een vogelhuisje gemaakt van een oud boek . . .die moet ik ook maar eens gaan proberen (als ik het weer terug kan vinden) Maar hier is dan de boom, met een werkbeschrijving.

Al het een dik tijdschrift is, met een dikke rug, moet je die eerst een paar keer goed ombuigen, en dubbelvouwen, zodat hij wat soepeler wordt
Neem het tijdschrift voor je, en vouw de bladzijde tegen de middellijn

vervolgens vouw je de zelfde bladzijde nog een keer naar de middellijn. Dit doe je dan met alle bladzijden.


Dan ben je toe aan de onderkant. Je vouwd de punt naar binnen zodat het een rechte lijn wordt
vervolgens vouw je de bladzijde weer iets open, en doe je het onderste stuk er tussen, en weer dichtvouwen
zo blijft het goed vastzitten.
ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen
Ik heb de boom nog bespoten met witte en zilververf
Ik wil deze leuke boom ook nog even laten zien aan de dames van Sassy Cheryl
je kunt op haar blog iets plaatsen waar je op  dit moment mee bezig bent, en je kunt er een digitale stempel mee winnen. Dus ga ook eens een kijkje nemen bij Sassy Cheryl Show Me #54

7 opmerkingen:

Cornelie zei

Wat een onwijs leuk effect! je moet het maar verzinnen. Ziet er heel erg leuk uit!
Groetjes Cornelie

Marjan zei

Dat ziet er super uit zeg! Lijkt me toch best veel werk en precies ook, maar dan heb je ook wel wat moois!

Groetjes, Marjan

José zei

Naaaaaah dit is te gek zeg! Leuk dat je er foto's bij doet van hoe je het hebt gemaakt. Hartstikke top!
Groetjes, Jose

Helen zei

wat een superleuke creatie zeg. Groetjes, Helen

Ans S. zei

Super mooie boom, bedankt voor de werkbeschrijving.

Groetjes Ans

Lisa G. zei

Awesome idea! Thanks for sharing!

Sassy Cheryl zei

Gorgeous! Just a fantastic idea! Love it!
Thanks for playing in the Sassy Cheryl's SMThursday fun this week.