dinsdag 10 september 2013

Goede Voornemens + Tutorial

Een kerstkaartje deze keer, met daarop de nieuwe mal van de Kerstman CR1258 van Marianne design.
 De basis van deze kaart is gemaakt met een Go-Kreate mal. Al een aantal keer kreeg ik via de mail de vraag hoe ik hier de basis kaart mee maak, dus daarvan vind je hieronder een uitleg met een paar foto's.
 Kerstman CR1258 , KerstboomCR1230, Stempel tekst CS0872 
Papier is uit de nieuwe Kerst paper pad PK9100 'Wintertime' van oktober
Craftable Parchment and Label (vierkant) CR1254
Snowflakes CA3107, Charms JU0870
Hier volgt een korte uitleg, hoe je met je Go-Kreate mal een kaart maakt.
Vouw een A4 karton dubbel, en leg de mal zo op het papier, dat de mal een stukje boven de vouw uitsteekt. Zet de mal vast met een stukje tape, en draai het door de stansmachine. Je hebt nu je basiskaart, met de vouw aan de bovenkant. Er mist nu aan de bovenkant een stuk van de vorm . Om dit op te lossen, draai je de mal nog een keer door op een stuk karton, en plak je deze op je dubbele kaart. Nu kun je je kaart verder afmaken.
Op mijn kaart heb ik ook de Collectable parchment & label gebruikt. Ik heb de mal uit designpapier gestanst, en rondom zie je een witte rand. Hoe ik dat heb gedaan, zie je op de volgende foto's
 Stans de mal 2 keer uit. . . 1 keer uit design papier, en 1 keer uit wit karton. Knip de witte mal diagonaal door, en plak de twee delen vervolgens achter de stans van design papier, en laat hierbij de witte een beetje uitsteken

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, en misschien zie ik het weer terug op jullie kaarten

Groetjes Jolanda

12 opmerkingen:

ursula Uphof zei

Jolanda, bedankt voor de goeie uitleg. Je kaart is erg mooi en de kerstman is zo leuk. Groetjes, Ursula

jolanda zei

heel mooi kaartje en dank je wel voor je duidelijke uitleg

Hennie Kloppenburg zei

Leuk gemaakt en heldere uitleg!
groetjes, Hennie

Erica ♥ zei

Wat een geweldige kaart, ik zag hem
op FB al voorbij komen, echt mooi
gemaakt, en de tutorial erbij schept
ook een hoop duidelijkheid, thx ☺

Fijne (knutsel)week gewenst ☺
Lieve grtjsss van Erica ¤
heidebloempjuh.blogspot.nl

Ans Gilbert zei

Hoi Jolanda,
Oooh doe je dat zo ??? ik wist wel hoe je de kaart dubbel uit moest stansen,maar die extra, dat had ik nog nooit gezien, handig hoe je de witte achtergrond er achter doet, alweer wat geleerd..mooie kaart, erg leuk gemaakt..liefs van Ans

Plony zei

Prachtig je kaart Jolanda en duidelijk je uitleg. Super.
Liefs van Plony.

Lenie zei

Wat een prachtige kaart zeg. Bedankt voor de tutorial
groeten Lenie

Mar Knutsel zei

Hoi Jolanda,
Wat een mooie kaart, en leuk dat je de uitleg met ons wil delen.
Ik heb weer wat geleerd .

Groetjes marian

made by ineke zei

helemaal top Jolanda
alleen ik ben al een paar keer aan het kijken naar zo'n go create mal maar je hebt ook grote en kleine??
welke gebruik jij dan voor je kaart??
heel slim om het diagonaal door te snijden, mooie truc die ga ik zeker gebruiken
bedankt ineke

lenywim35 zei

Ik kom op je blog, door een opmerking van Ans met je naam erbij.
Ik vind je uitleg werkelijk super en ook die van de bloemetjes. Volgens mij wonen er in het Noorden heel veel van die super creatievelingen.
Komt volgens mij van de rust, die hier in het Westen ontbreekt.
Ik heb me aangemeld op je blog en kom vast vaker even kijken, net als bij Ans.
Je bent ook van harte bij mij welkom, maar ik vrees dat je er niets van kan leren. Maar toch ....
gr Leny w

sjanie zei

Hoi Jolanda,

Ik kom, net als Leny, via het blog van Ans bij jou terecht.
Wat een duidelijke uitleg is dit, en een handige tip om een wit randje langs je stans te krijgen.
Vroeg me al langer af hoe dat ze dat deden, want met de schaar krijg ik dat nooit zo mooi gedaan.☺
En een heel mooi kaartje heb je gemaakt.
Ik wil je ook graag volgen.
Ga nu nog even verder rondneuzen op je blog.

Liefs,
Sjanie

Ans Gilbert zei

Hoi Jolanda,
Ik was zó blij met je tip,liet steeds de mallen maar liggen, maar op deze manier heb je toch een mooie, stevige kaart..dus heb ik je gelinked..liefs van Ans